torsdag 9 augusti 2012

Bye bye

Idag var Lisa här och köpte alla de stora kaninerna. Jag sålde en av dem till hennes granne på skördefesten i söndags och hon hörde av sig och ville ha resten av honorna jag hade kvar. Samtidigt hörde nån annan av sig till Lisa och ville ha en hane, då var det bara en kvar. Den söte med fjong på öronen som Lisa blivit förälskad i. Så Lisa skulle bara ha en själv men var snäll och hämtade resten oxå till de andra. Dessutom lyckades jag sälja 2 rexar till henne i söndags, bra kund.
Jag fick en hermelin av henne, pysen, en viltröd hane med tan i stamtavlan. Nu är jag ganska sugen på en tan hona för att se om jag kan få fram lite tanar, jag tycker de är så fina. En rottweiler kanin.


Nu har jag 5 rexar kvar till försäljning, de är födda 20/5 och kostar 100:-


När mitt barn har vaknat ska vi vidare till rigeleje för att gå en liten runda med Linnea. Märk väl, liten. Såna här 1.5 mils rundor orkar jag inte med. De där mörka molnen kan dra förbi för dom orkar jag inte heller med!

1 kommentar: