fredag 4 februari 2011

Bubbel

För en vecka sen hade Morgans lillasyster spytt hela natten. I tisdags morse när Morgan drack kaffe med sin lillebror, blev lillebror vit i huvudet och sa att han inte mådde så bra. Sen blev han kräkig.
Igår mådde min Morgan inte så bra i magen, och idag mådde Morgans mamma inte så bra.

Det är väl bara att konstatera, MAGINFLUENSA! Jag mår inte bra när jag har den sjukan. Alltså vill jag inte ha den. Inte alls. Särskilt inte nu när det är jobbehelg. Så jag har känt efter riktigt rejält, och innan idag så mådde jag lite illa, sen bubblade magen. Men det är nog mest inbillningssjukan som gör det. Håll tummarna för att jag inte ska bli sjuk!

Igår var det träningsdag. Jag är sjukt imponerad av mig själv som inte gett upp och faktiskt är glad för det här. Det händer grejer liksom! Mitt gäddhäng har blivit hårt, och en-meters-röven har nog krympt till en 99 cm röv. Tycker faktiskt att det är kul att springa på löpbandet fastän jag svettas som en gris. Det svåra är det där med ätandet. Jag tycker nog för mycket om mat för att äta mindre. Dumt. För några kilo har jag minsann inte gått ner.

Jag håller nog på att bli ett träningsfreak. Vem kunde tro det...?

3 kommentarer:

  1. Ät vitpepparkorn så slipper du magsjuka. Ät dock inte för många för då får man ont i magen för av det ;)

    Kul att träningen ger resultat. Här tränas inget. Varken hund eller matte...

    SvaraRadera
  2. Hur många pepparkorn är lagom då?

    Ja det är riktigt kul att man ser resultat redan, annars skulle jag nog tro att jag gett upp för längesen.

    SvaraRadera
  3. Du får prova dig fram, men tre fyra stycken stora hela körde jag med när jag var "utsatt" och jag klarade mig fint

    SvaraRadera