tisdag 8 februari 2011

Gah!

Mäh! Vad är nu detta för väder? Har äntligen blivit av med all snö, och det är inte så kallt längre och då får vi en storm!

Jag skulle egentligen jobbat idag men det var ju inte så lönt med tanke på att folk har skaffat sig nån slags allergi mot kontanter samt att det är jäkligt mörkt, ingen kassa och oöppningsbara frysar. Spara på kylan som finns liksom.
Kunde ändå inte riktigt slappna av då jag stod beredd om strömmen skulle behaga komma tillbaka.

Här uppe i skobygden var vi av med strömmen nån gång i natt till nio imorse. Det var lite kallt när jag vaknade så jag fick klödda med pannan för att få igång den. Lite lustigt att vi får ström innan "stora" byen. Min dator mådde inte alls bra av att bara blivit avstängd sådär utan förvarning och vägrade fullständigt att gå igång under flera timmar. När den äntligen gonat till sig och faktiskt gick igång hela vägen passade bredbandet på att säga upp sig. Så nu bloggar jag via mail i telefonen och hoppas att den mobila uppkopplingen räcker för att skicka iväg det.


Soo long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar