torsdag 17 februari 2011

Olycka?

Mina backspeglar är hårt utsatta. Trodde att den nya bilen skulle få vara hel ett tag men där trodde jag visst fel.

Igår när jag körde mot kurs mötte jag en dam som inte riktigt hade koll på vad som var min sida och hennes sida, jag blev skiträdd och hann bara tänka att nu smäller det! Och ja, det small och jag ser min backspegel hänga längs med sidan. Jag stannar och hon som jag mötte bara förtsatte köra. Så jag jagar henne, i över två kilometer, kör om henne och får henne att stanna. Nu är jag ganska arg och går ut och frågar henne om hon inte märkte att det smällde. Jo det gjorde hon, sa hon. Så jag sa till henne att hon kanske skulle prova att hålla sig på sin sida? Då svarar hon:
- Jag var på min sida, du var på din sida, det är ingen som kan bevisa vems fel det var.
Med dom orden kändes det inte som att det var första gången för henne. Hon ville iaf inte stå för nånting och dum som jag var, tänkte jag ju inte alls på att hon faktiskt gjorde sig skyldig till en smitning, och det är nog lättare att bevisa än att hon inte var på sin sida.
Jag stannade iallafall, plockade upp hennes backspegel som nu ligger i min bil. Nu är frågan, ska och kan jag polisanmäla? Min backspegel är sönder och det var inte mitt fel.

2 kommentarer:

  1. Klart du ska anmäla! I alla fall smitningen, det andra kan ju som du sa bli jobbigt att bevisa men en liten näsbränna ska hon ha.

    SvaraRadera