torsdag 3 februari 2011

Ledig dag 2 av 2. Sen är det dags att jobba helg igen. Det är lite lustigt, jag jobbar så sällan helg, var fjärde, ändå går det så snabbt mellan gångerna.

Så igår skulle jag ju städa hela dagen så här va fint när jag ändå inte är hemma.. Bara en snabb kopp kaffe hos Swidde för att komma igång liksom, sen jäklar! Jo tjena, det tog en massa tid innan kaffet kom på, sen blev jag trött och la mig på hennes soffa en stund. Sen ville hon kolla på vildgrisarna i agusa och innan vi var klara med allt var klockan nästan fyra.
Lite snabbmat och sen bar det iväg på kurs. Min lilla Vera betedde sig klockrent igår! Kände att jag hade full kontroll och hon var lös mesta av tiden. Jag tror nästan att jag löst det där sura hon kommer med på söndagar. Jag ägnar ju inte all min tid åt henne då som jag gör när vi GÅR kurs. Samtidigt vill jag ju att hon bara ska "hänga på" när jag inte går kurs. Får se hur vi löser det.
Jag var iallafall skitnöjd med henne igår och det kom fram kursare som tyckte hon var sååå duktig.

Så blev det dag 2 och NU skulle det städas. Jag började och det gick segare och segare. När det kom bakad potatis från Ekströms café tog det stopp. Räkröra till potatisen som var gudomlig, och smarrigt bröd till det.

Nu väntar jag på att Horgen ska ha vilat klart så jag kan tvätta sängkläder och vika all tvätt. För lite hjälp skulle jag nog vilja ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar