måndag 14 februari 2011

Funkar!

Nu funkar min dator igen. Antagligen var det nåt med nätverkskortet som kortslöt datorn när internet kom trådlöst, och det löste sig med ett nytt, trådlöst (jippie) nätverkskort. Det är tur att man har en händig karl.

I söndags följde jag med Lotta på kurs. I vanliga fall följer alltid Vera med på söndagar men eftersom vi var hundvakt till Dilba tyckte jag att hon kunde då följa med. En sån liten hund kan ju inte vara så jobbig.

När vi kom fram ångrade jag mig ganska mycket för stressigare hund har sällan skådats, tjöt och skällde om vartannat och var inte ett dugg sugen på korven jag hackat upp till henne. Sen kom hon på att det var nog ok att vara där och jag släppte henne lös, ett par varv runt hundarna sen kom hon tillbaks och ville smaka på korv.

Dilba är 8 år gammal, nyinklickad och inte alls van att få tänka själv. Efter i söndags har hon nästan lärt sig att buga, och att gå och sitta på filten, endast med hjälp av klickern. Det är världens bästa träningsredskap och efter det här är nog Dilba världens bästa hund.

Så nu är Dilba officiellt förlåten för att hon försökte elda upp huset för ett par år sen.

1 kommentar:

  1. Det var ju skönt att stackarn är förlåten... Nu gäller det bara att försöka träna den stackars vice-matten så hon kan fortsätta att träna Dilba. Sen har vi en superhund!

    SvaraRadera