torsdag 3 maj 2012

På G!


Nu är råttjakten igång! Fångade en fet jäkel igår och en lite mindre idag. Äckliga djur, ni får vad ni förtjänar!
Jag anser mig vara djurvän, men i just detta skiter jag i vilket. Dessa råttor har ätit upp mina ungar, och jag vet inte ens om en gång räcker. Hon som åt upp alla sina ungar gjorde kanske inte det. Så nu är det slut på det roliga!
Igår fick vi en ide om att gasa ut fanskapen, redo med spadar att slå med och en råttehund. Inga råttor kom ut och idag var där nya hål. Suck. Den där råtthunden var mer intresserad av Rocky än råttor.


Försiktigt försiktigt smög hon upp och la sig bredvid.
Ja, jakten fortsätter.

Passar på att ligga en stund i underbara solen när Rocky sover. Det är riktigt varmt och gott, jag hoppas på en brun ton, inte en röd.

Bespara mig kommentarer om att det ligger i deras natur osv, can't care less!

2 kommentarer:

  1. Den trista råtthunden grävde faktiskt också, men visst är det mysigare sådär? Snygg schal Rocky har, förresten...

    SvaraRadera