måndag 28 maj 2012

Trött

Grannen Jessica skulle lämna sin bil på verkstad idag. Inget sånt går smidigt när man bor som vi gör. Man kan välja mellan att gå hem och sen tillbaka igen när bilen är klar. Man kan prova få skjuts men det är inte så lätt en måndag och sista alternativet är att stanna tills bilen är klar.

Vi brukar ju gå en runda varje dag i alla fall, så vad är skillnaden att göra det i byn istället? Jag får en snilleblixt och ger förslaget att vi går till österlia och äter thaimat till middag. Sagt och gjort, en enda lång uppförs backe hela vägen till österlia. Thaimaten var god och det var bara till att gå tillbaka igen. Väl i byn blir vi sugna på glass och vandrar till hembygdsparken. Stängt. Suck, jag orkar inte mer! Vilopaus och vidare till Mjela rix, glass och nya fantan med jordgubb/kiwi, gott! Tillbaka till bilen och en mil gången.

Jag skulle fortsätta med mitt kaninfort när jag kom hem, men jag tyade inte.. Istället bjöd jag Rocky på en skvätt gröt. Det första idag som inte var gott.


Imorgon ska vi till center syd, med heltäckande kläder, för såhär kan jag inte visa mig



2 kommentarer:

  1. Ha ha vilken härlig min. :)

    SvaraRadera
  2. Hur kan du vara så elak och ge stackars gossen gröt! Du ser väl att han tycker att det är skitäckligt! :)

    SvaraRadera