torsdag 24 maj 2012

Troja och Nova.

Dagen efter inlägget om Nikitas skendräktighet hände det en liten olycka. Som jag sa innan började det bli lite mycket med morrande på varandra, och det fortsatte dagen efter. Jag brydde mig inte så mycket om det då det knappt verkade vara allvar, men det var det!

Troja och Nova ryker ihop i hundrummet, jag avvaktade lite för lite gruff händer ju men dom slutade inte. Jag blir såklart skitförbannad, stampar i golvet, gapar för full hals, va faaan håller ni på med!? Läser lusen av dom båda, och ser blod.

Vem blöder, var blöder det, massor med blod! Ser till slut att det är Trojas öra som blöder och det är alldeles delat. Perfekt ju. Överväger en stund om jag ska åka till djursjukhuset och sy ihop örat igen, och efter lite expert hjälp får reda på att det är inte säkert att de syr, men det kostar ändå och att det faktiskt "bara" blir ett skönhetsfel. Såhär ser hon ut två veckor efter.





Ja, bara ett skönhetsfel och Troja är precis som vanligt. Min fina fina mesiga lilla Troja som alltid ska råka ut för trubbel.

Tack för era snälla kommentarer igår, jag ska försöka skärpa mig (igen), och kanske försöka mig på lite kortare inlägg som faktiskt inte tar sån tid. Jag har en underbar dag, jag ligger i solen på en filt, Rocky pratar med sina saker i vagnen och hundarna strosar runt i trädgården, ingen har rymt ännu. Helt underbart!

2 kommentarer: