tisdag 8 maj 2012

Stora problem...

..och stora tuttar har Nikita. Ja, Nikita blir nästan alltid skendräktig vid denna tiden på året. No big deal då hon inte verkar må sämre än hon gör i vanliga fall. Hon är ju ingen rallyhund annars heller, hon får mjölk i tuttarna, mer brukar det inte bli. Jag har varit hos veterinär innan med henne och fått galastop för att ta bort mjölk produktionen, det hjälper några dagar sen är det samma mängd igen. Jag har låtit det vara sen dess, det går över.

Vid denna skendräktigheten har hon fått ovanligt stora tuttar och jag har inte kunnat förstå varför. Förrän häromdagen. Nova, vuxen jäkla hund, ligger och diar på Nikita! Jag skäller och kör bort henne. Det går en stund och sen hör jag det där suttandet igen, jag gapar lite och reser mig för att köra bort henne. Då är det Troja som ligger där och suger. Hund!

Just nu har jag två hundar som tror att de heter "Nej" (ja, jag säger nej till mina hundar) och en hund som fått dubbel-namn. AmenNikita!

Droppen rann väl över igår när jag hörde att det morrades i det mörka hundrummet, tänder, och där ligger Nova och diar, Troja ligger nedanför och morrar på Nova. Suck!
Det enda sätt jag kan komma på att få bukt med detta är att Nikita får vara själv, alt. med Vera som inte suttar. Någon som har något annat förslag? Som inte involverar el, stackel eller löpband.


Förste suttaren Nova.

1 kommentar:

  1. oj,oj.. det låter som problem. Det sitter så djupt rotat, att sutta.. hos katter såväl som hundar..

    SvaraRadera