onsdag 19 september 2012

Matdags

Imorgon ska vi till BVC, jag antar att hon vill kolla så jag ger min unge tillräckligt med mat. Helt ärligt tror jag att han har gått upp massor, sticker ifrån sin kurva och blir klassad som fet.
Jag fick ju en massa råd förra gången jag skrev om detta och flera sa, "gör som du brukar". Men innan jag hann gå tillbaka till som det var innan hade jag ju rubbat hans matvanor, och dom är inte roliga ska ni veta. Innan åt han fyra gånger om dagen, rejält. Nu äter han en skvätt varannan timme, alltså värre än när han var nyfödd. Och jag kan inte dra på det, nej då blir han ju ledsen, det blir man ju när man är hungrig.
Jag är faktiskt lite förbannad för att hon skulle lägga sig i. Vad var det för fel? Han gick ju upp som han skulle, var pigg och glad, och åt ORDENTLIGT. Inget småsladd. Så nu kommer det bli såhär, jag skiter i vad hon kommer att säga imorgon, jag kör på vad som känns bra.

Idag har jag varit en runda i skogen och plockat svamp. Det börjar komma upp rejält nu. De skulle behöva växa en vecka till men om jag inte tar dem nu, kommer nån annan ta dom innan jag hinner dit igen.
Men när jag går där i godan ro, ser jag en helt hög med svamp, klampar dit, ställer korgen och böjer mig ner. Ser bara att det börjar röra sig och gissa vad som hoppar fram...


Att man inte kan få va ifred nånstans!

3 kommentarer:

  1. Jävla korkat av henne att du skulle ändra nåt som funkade. Det är skönt med andra barnet, man är mer säker och har inte tid att bry sig . :)

    Jag har en påse kläder till Rocky, du kanske har lust att komma på visit nästa vecka?

    SvaraRadera
  2. Ja så kul! Vi har lite kanin hoppning att öva på oxå :) Jag är bortskämd med dig, vad kan jag ge dig? Vilken dag passar dig bäst, jag är upptagen måndag, tisdag.

    SvaraRadera
  3. Onsdag passar bra för mig. :) du står för så mycket kaninkunskap som jag behöver så du behöver inte ge mig nåt. Kul att kläderna kommer till användning av nån som uppskattar dem. :)

    SvaraRadera