lördag 8 september 2012

Prickar och hundvakt.

När jag kom hem från Ullared igår upptäckte jag att Rocky hade prickar på magen. Jaha, paprikan i maten kanske? Imorse var det ännu värre och prickarna fanns nu över hela kroppen. Nu var jag ju rätt så säker på att han inte tålde den där paprikan. Men efter middagsluren kändes han varm och tempen slutade på 39.2. Jag är ju lite tramsig och googlar hellre än ringer akuten och vad jag kan hitta kan detta vara nåt som kallas tredagarsfeber. Det enda som inte stämmer är att prickarna ska komma efter några dagar, men allt kan ju inte följa regelboken. Jag avvaktar lite iallafall, ni kanske vet nåt?





Andreas är på nån mässa och jag fick äran att passa ena hunden. Mira, en amstaff omplacering som Andreas fick när hon var ca 9 månader. Mira är två månader äldre än Vera och de har haft mycket roligt tillsammans. Nu är båda vuxna och tar ingen skit längre. Jag var väl inte direkt orolig när jag hämtade henne, men det fanns ju ändå en chans att de skulle sura på varandra. Mira är ju lite "piggare" än mina egna hundar. Men jag är så glad och stolt över mina hundar, de är ju rädda om Rocky även om de ibland glömmer det när det kommer folk och hälsar på. Men Mira, hon måste vara lugn, och det löser Vera genom att ställa sig mellan Rocky och Mira när hon är för på. Resultatet..?


Just nu ligger Vera, Troja och Mira och trängs på Rockys täcke. Ernst är på väg att gå förbi, jag är inte riktigt säker på hur det kommer gå, Mira är inte kattvan.

Men javisst, sjuk unge och hundvakt, kunde inte passat bättre att bli sjuk just idag.

2 kommentarer:

  1. Vilka godingar som passar Rocky. :)

    SvaraRadera
  2. Låter som 3-dagars feber som alla småbarn får :D Kram till er.

    SvaraRadera