onsdag 10 oktober 2012

2 år, 3 kvartal och förbannad!

Ja, idag är det två år sedan morfar dog. Jag har hållt mig sysselsatt hela dagen för att inte tänka så mycket på det. Så nej, inget ljus är tänt på graven från mig i år. Saknar..

Och idag fyller Lillskit 9 månader, han har haft två bissingar på G ett tag som jag trodde skulle va ute tills idag. En har kommit ut. Idag har han oxå slagit sig många gånger. Skitungen fattar inte att han behöver hålla sig! Först dyker han framlänges när han bara får för sig att han kan gå. Det kunde han inte. Sen tar han dricka muggen, håller med båda händerna och slänger bak huvudet. Pang! Man kan ju hoppas att han lärt sig något idag.

Sen har vi ju incidenten med de ihjäl skjuta hundarna i Sthlm förra veckan. Det skrivs en massa på internet och man ska väl inte tro på det stenhårt, men vad jag fattar så sitter det en kille på marken med sina hundar och hotar ta livet av sig. Nu har nån lyckats filma detta och man ser att polisen går fram (för mig) hotfullt och skriker nåt, varpå hundarna gör ett skrämsel utfall och tre poliser börjar skjuta. 24 skott.
Men visst, poliser kan väl oxå vara hund rädda, det jag tänker på är killen som sitter i mitten, ägaren till hundarna. Vad är bäst? Att han tar livet av sig eller poliserna skjuter honom av misstag? Nu överlever han, men mår han bättre nu? När hans hundar är döda?

Nu skriver nån av mina vänner om detta på fb. Hon vill framföra hur viktigt det är att ta självmords försök på allvar och att polisen inte ska hållas till svars då de försökte rädda killen. Jag ger mig aldrig in i diskussioner då jag tycker att det alltid finns olika sätt att se på saker och alla har rätt till sin åsikt, men så ser jag denna kommentaren, och jag ser rött!


Vilken jäkla ras menar han? Vet han vilken ras det gäller? Vet han då oxå att rasen han pratar om är hundar som är avlade för att vakta boskap?
Vi ska alltså inte ha några hundar kvar i Sverige. Alla hundar som har vaktat eller kampat nån gång under rasens utveckling ska förbjudas?

Jag blir så jäkla trött på folk!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar