fredag 5 oktober 2012

Dåligt med tid..

..dåligt med ork. Jag försvinner lite då och då, ni får ha överseende. Mitt mående reflekteras i hur mycket jag bloggar, när jag mår bra hinner jag mycket.

I onsdags var det dags för mitt tupperware party. Vårt lilla leksakshus rymde 13 gäster enligt pappret. Jag kom upp i summan jag ville och får en super snygg allegra skål i lila. Det är ju erbjudande denna veckan på wonderskålar, tre i ett paket pris och dessutom får man en fjärde i gåva. Alla erbjudande finns att hitta på tupperware.se, kika in där och är det nåt ni vill ha säg till innan söndag så fixar jag hit det den 18:e.

Igår var vi och hälsade på på aquadog, med alla hundarna! Bäddat för katastrof med två bulldoggar mer vilda än tama. Nova uppförde sig väl så illa som jag trodde, stirr stirr och ögonen höll på att ploppa ur huvudet. Men jag ska ju ta ner hunden i vattnet och Nova är väl en bra hund att öva på.. Först lägger hon sig platt och slår i bromsarna, när jag får henne lite framåt vänder hon och kastar sig framåt istället, allt för att komma över kanten och bort från vattnet. Ja, ner kom hon, och när hon hade lugnat sig så pass att vi kunde börja simma henne, ja då plaskade hon värre än.. Ja jag vet inte, värsta jag varit med om iaf.
Sen var det Trojas tur, hon är ju den enda av mina hundar som faktiskt simmar när vi är nånstans. När hon väl kommit ner i vattnet tyckte hon nog det var ganska skönt och simmade ut självmant flera gånger. Jag försökte ta kort men det var inte det lättaste att få nån skärpa på korten i rörelse.





Sist ut var Vera, hon har ju simmat förr och tyckte om det, jag hade nästan förväntat mig att hon skulle hoppa i innan vi fått på flyt och grejer, men nejdå, över sommaren har simmet blivit lite farligt och även hon slog i bromsarna på nedvägen. Vi tog av linan efter första sträckan och jag blir inte riktigt klok på henne. Hon simmar bra, hon simmar ut själv, gör inga försök att komma därifrån, men hon ser så eländig ut på rampen. Hon tittar absolut inte ut mot vattnet när hon står där, men det räcker att säga hennes namn så vänder hon huvudet och simmar ut. Helt själv! Blicken säger nej men kroppen säger ja. Och en Bulldog är rätt envis, skulle hon inte vilja hade hon nog inte gjort det heller.

Lina har fått så fint i sitt sim, hon och sambon har gjort allt själva, och med egna pengar. Med andra ord, levt på väldigt lite pengar för att kunna starta sin dröm. Lina har gått en utbildning på Blekinge hundsim, både som hundsims och hundfysio terapeut. Hon är jäkligt duktig!
Vill ni simma med er hund rekommenderar jag aquadog.se

1 kommentar:

  1. Fint leksakshus du har i så fall:) Trevligt var det oxå. Kram

    SvaraRadera