lördag 6 oktober 2012

Kopierat från annan blogg

En känd hundtränare skriver en blogg jag brukar läsa. Ibland håller jag inte alls med om vad han skriver, ibland ska det krånglas till som bara den och man bör ha i åtanke att denna hundprofil har fött upp och tränat schäfer i många år. Jag känner att han ofta utgår från hur just den rasen funkar, och alla hundar funkar inte likadant. Man tränar inte en schäfer som man vill ha till skydd på samma vis som man tränar en shih tzu till sällskap.
Iallafall. Han skrev om nåt häromdagen som många tycker är ett stort problem och det är så svårt att förklara läget för folk, jag vill berätta varför hunden gör som den gör, andra vill få bort beteendet, no matter what. Så här kommer det, det jag håller med om och vill få fram. Lyssnar ni inte på mig, får ni ju lyssna på han som är på tv, det man ser på tv är ju alltid rätt.



Kopierat från Fredde S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar