lördag 17 juli 2010

Ungar.

Det är ett förbannat tragg om ungar, när vi ska skaffa osv. När man har varit tillsammans i 11 år är det konstigt att man inte skaffat barn än. Det är kanske nåt fel på dom?

För det första är jag inte särskilt glad för ungar, visst, det finns en del som är jätte Goa och mysiga. Men det betyder inte att jag skulle vilja ha den hela tiden.
För det andra tycker jag inte att det är nån ide att skaffa bara för att man ska, viljan ska oxå finnas.
För det tredje tror jag att jag skulle bli en fullständigt usel morsa, sur, krängd, snål och skittråkig.

Fast tanken slog mig ändå i veckan, jag frågade M om vi skulle skaffa en unge, vi pratade lite om det och kom fram till att vi har ingenstans att ha den. Smart att skaffa litet hus. Så i fortsättningen, när folk frågar när vi ska skaffa unge, ska jag sluta svara -aldrig för jag inte gillar ungar, nu ska jag svara -aldrig för vi har ingenstans att ha den.

6 kommentarer:

  1. Hehe. Bra svar. Den ska jag också köra med

    SvaraRadera
  2. Hahaha helt underbart roligt!
    kram

    SvaraRadera
  3. Hej, förstår dej helt och hållet, det är samma sak här, jag och F har varit tillsammans i 7 år och han fyller 40 i augusti och jag är 30 år och då säger de ska ni inte ha barn snart och jag tror att ni skulle bli kanon föräldrar och även om jag har jobbat i skola med barn så säger de men du kommer så bra överens med barnen, men visst gör jag det och jag tycker om barn, men jag har aldrig haft behov av egna barn,vi har ju våra fyrfotade barn och jag känner att jag tycker om att umgås och vara med djur hellre, men mina syskonbarn är det bästa som finns och varje gång vi ses så umgås vi och har kul och mina vänners barn, så det är kanon, men egna barn, jag har sagt om det kommer så kommer det, om inte så är jag lika glad ändå....men det är inget behov, alla behöver inte skaffa barn det är upp till var och en...Kramar

    SvaraRadera
  4. Det är vars och ens beslut om man vill eller inte vill försöka bli med barn. Så enkelt är det med det. Tycker jag. Alla är vi olika. Själv frågade jag mamma hur jag skulle kunna skaffa barn......jag som inte tyckte ett dugg om barn. Minns hur hon svarade:" Dina egna barn kommer du att älska." Mamma hade rätt.:)
    Kramar <3

    SvaraRadera
  5. Haha, du är för go du Emma!

    SvaraRadera
  6. Du e en klok kvinna ;) Klart ni ska göra det som känns rätt för er! inte för andra tycker till!
    Kram

    SvaraRadera