måndag 5 juli 2010

Ett år.

Idag är det ett helt år sedan lilla V föddes. Hon hade 7 syskon varav ett av dessa antagligen kommer ner från Varberg och hälsar på. Riktigt skoj ska det bli. Ett annat syskon bor i norge och ett i fjälkinge. Sen vet jag inte mer och det kan jag tycka är synd. Det hade varit kul att se de andra och få veta om de är lika lugna och gosiga som V. Men det får jag aldrig veta.

I helgen har Jessica varit här med sin unge Liam på 13 månader. Nova som är ett jäkla stör i vanliga fall uppför sig väldigt bra runt barnet. Bättre än de andra två. Nova ser till Liam lite då och då och blir han ledsen får Jessica sig en manande blick. En blick som jag nästan blir rädd för ibland. Tydligen vet Nova bättre hur man tröstar barn.

Vi åkte till stranden i söndags och Jessica hade en önskan om att bränna sig. Hon lyckades men tydligen lite för bra. Hon ville brunbränna sig, inte rödbränna sig. Tänk om man kunde bestämma det så bara.
Kristina med man och barn kom oxå ner och höll oss sällskap en stund. Med dom följde solkrämen och tacksam är jag för det så jag inte ser ut som Jessica.

Det bästa som hänt på länge är att kråkan drog öronen till sig när vi sköt en av hans kompisar. Jag hör hans kraxande lite då och då men han kommer inte nära. Tur för honom.

Katten Ronja som blev påkörd förra veckan klarade sig inte tråkigt nog. Jag tyckte att hon piggnade till lite när hon lugnat ner sig och drack vattnet jag droppade i hennes mun. Hon började försöka resa sig och jag trodde faktiskt att hon skulle klara sig. Men så blev det inte bättre och jag såg att hon inte kunde fokusera blicken, hon stirrade liksom bara rätt ut. Det var tufft men avliving var enda alternativet. Trist.

Imorgon är det hundskola för sista gången ända fram till v.32. Blir det Troja eller Vera stålulls tur???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar