onsdag 7 juli 2010

Tänkte till lite.

Igår när jag åkte hem från kursen rannsakade jag mig själv lite grann. Jag tycker det är superkul att träna cirkus konster. Superbra aktivering för mina hundar. Ren lydnad tycker jag inte är ett dugg superkul. Tror ni mina hundar tycker det då? Helt vanliga enkla sitt kvar funkar inte alls bra med tanke på att jag faktiskt tränar det ganska mycket. Ska jag sen lära min hund att dra ner huvet och öppna munnen för att se lite smått efterbliven ut, funkar det snabbt. Det jag då tänkte på var att jag har ju fel ras!!

Vad tänkte jag på när jag köpte mina hundar? Jo utseende fixerad som jag är köpte jag nog det jag tyckte var snyggast. På köpet fick jag helt underbara personligheter, enligt mig iallafall.

Så nästa hund... Jag behöver inte oroa mig, det är hundra år tills dess men vilken ras ska jag då prova? Folk ska inte bli rädda för den bara av att titta på den, men den ska va snygg att titta på! Och den ska gilla att träna, va hyfsat snabb men inte överaktiv. Svårt eller hur?! Ni har hundra år på er att komma med förslag.

Jag har varit hos min Linda i eftermiddag. Hon och hennes familj har varit på Cypern i två veckor och jag har saknat dom. Dom hade nog saknat mig med för yngsta barnet blev jätte glad och började prata om Memma och skulle visa alla sina saker och hunden satte sig framför mig UTAN att stirra runt först. Välkomna hem!

2 kommentarer:

  1. Cocker spaniel säger jag bara. *mums* det ska jag ha så snart det passar.

    Har du ingen bild där hundarna sitter med öppna munnar och ser efterblivna ut? Jag vill se =)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du ska skaffa en border collie..dem är gulliga..kanske lite överaktiva..men jag gillar dem=)

    SvaraRadera