fredag 30 juli 2010

Så mycket att göra, så lite tid.

4 dagar har gått på semestern och det känns faktiskt inte alls lugnt och skönt. Idag var första dagen jag kom hemifrån en stund mitt på dagen. Renoveringen tar all tid och jag vill ha det färdigt nuuu!
Det känns faktiskt ganska bra att jag kunnat göra nån nytta, jag har nämligen målat taket. Duktigt eller hur?! Jag är nog den enda som lyckats måla trosorna samtidigt, ni förstår, jag försökte va lite smart här, och skulle inte få färg på mina kläder. Lättast att inte få färg på kläderna är väl om man inte har några på sig. Ni ska veta att jag hade stenkoll på om det kom nån.

Har jag tur och allt flyter på som det ska blir det att lägga golv imorgon kväll. Sen ska tapeter inhandlas, nu är frågan om vi kan komma överens om en tapet.

Jag har varit ute och gått fyra kvällar i rad, med en hund varje gång. Tom Nova har fått följa med en gång och det gick över förväntan. Jag ställde ganska stora krav på henne när hon började stirra runt för att ha koll på läget, jag blev stenhård på att hon skulle gå bakom mig, och hör och häpna, hunden var trött när jag kom hem. Fint.

Nä nu är det dags att sova så att jag pallar städa slipdamm imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar