lördag 24 juli 2010

Gå i skolan.

Jag pratar mycket och ofta om min hund träning. Mycket om positiv förstärkning och att belöna rätt sak i rätt ögonblick. När jag fått dem jag pratar för att fastna undrar de var hundskolan ligger och det är där det skiter sig. Det är kanske bara jag som är dum nog att köra 6 mil för nåt jag tror på.
Här kommer det fina.

V.32 kommer hundskolan att hålla en vardagslydnads kurs med klicker i PÄRUP. Pärup ligger alltså 8 km mot Hörby från önneköp. 20 minuter från degetown. Helt perfekt.

Nu är det bara till att gå in på www.bonizashundskola.se och anmäla sig. Sprid detta till alla som skulle kunna tänkas gå.

När jag ändå är inne på hundträning undrar jag om det är någon som skulle vara intresserad av en klicker kort-kurs? Ni får lära er hur man använder detta fantastiska tränings redskap, och klicka in er hund och klicka fram ett, eller flera beteenden. Denna kurs kommer att hållas i degeberga om intresse finns. Ni kan anmäla ert intresse till mig.

Det var en riktig hund-dag igår. Först åkte jag och Troja och träffade Linda, Nala och Nikki från dogworld här bredvid. Vi badade med hundarna i dammen i byn och det gick mycket bra mellan våra dogs. Sen skulle jag skörda våra potatisar i agusa och tog med mig Nikita och Dilba dit. Vi gick en lång runda i skogen och letade svamp. Nikita dog nästan av utmattning.
Sen åkte vi ner till J&L och skulle hjälpa dom med deras bygge. Vi fattades en skruvdragare som jag fick köra hem och hämta. Troja stod i dörren och ville så gärna följa med. Jag tog Troja i ett koppel och deras rottis i ett annat och gick en runda med dom. Detta gick oxå bra. Sen fick de umgås på tomten några timmar. L tyckte mina ben var feta och det skulle åtgärdas med en promenad, så promenad nummer 3 för dagen för Troja och en ny hund som skulle gå med oss.
Samvetet är ok för dessa tre hundar, lilla V fick leka med sina kompisar dagen innan och kvar är psykhunden som jag inte vill ta med nånstans. Hur tror ni samvetet är gentemot henne? Inte bra.

Jag måste ta tag i detta.

4 kommentarer:

  1. Jag kan komma med lilla Vilma om du tror det funkar att börja träna med henne trots att hon är 2 år :P

    SvaraRadera
  2. Vilket alldeles utmärkt inlägg. Bra reklam! Vi får ta oss i kragen och hjälpas åt med Nova. Kram

    SvaraRadera
  3. Kul att du har uppdaterat bloggen!! :) Mindre roligt att du ljuger i den...... jag har minsann aldrig sagt att du är tjock :( Du har jättefina spiror!! Ghost däremot, behöver all motion hon kan få. Tjock räcker inte i beskrivningen.. hon är som en stoppad korv. Men det ska vi ju råda bot på nu! Kramis

    SvaraRadera
  4. Kan du inte ta psykhunden och vara bara ni två och träna eller göra nåt kul?

    Tycker du är duktig som tränar alla dina hundar. Själv njuter jag nu när Levis ska ta det lugnt och endast rastar i korta lugna koppel-promenader =)

    SvaraRadera