måndag 26 juli 2010

Tre veckor.

Ni skulle bara veta vad tiden gått låååångsamt i helgen. Samma tid som jag brukar men som sagt slött. Anledningen till att det gått så långsamt är att så fort min helg var slut började min SEMESTER!! Det ska bli sjukt fint att ha semester i tre hela veckor. Med undantag för extra jobb jag tagit mig på. Det kanske blir en peng över att hitta på nåt för?
Jag har mycket jag ska hinna med på min semester, jag ska städa, allt det där som man inte ser som blir undanstuvat i nån låda, dom lådorna ska jag ge mig på. Jag ska döda mina nällor, promenera och träna med mina hundar, gå ner 10 kg och bli riktigt brun. Hör du det solen??

Idag har jag, Linda, Malin, Vera, Ghost och Olle gått en lång runda i byn. Vi stannade till på en lekplats där jag skulle försöka få Vera att göra nåt, och hon var inte ett dugg med på noterna, men efter en stunds avslappning utan filt var hon på G igen. Vi hittade en liten bäbis ryllebör som Vera gick upp och satte sig i, tyvärr var hon inte bekväm i att åka i den idag, får se nästa gång vi är ute.

Jag har nog inte varit för flitig med att miljöträna lilla V i byn och trodde att den här timmes rundan med massor med nya dofter och två nya hundar skulle göra henne trött. Jag hade fel. Vera blir faktiskt tröttare av att sitta i en bur på kurs och bara få komma ut när hon ska visa nåt än att promenixa i rask takt. Inte särskilt förvånande egentligen.

Nu ska jag lägga huvudet på kudden och drömma om hur skönt det ska bli att va ledig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar