söndag 18 juli 2010

Sjuk dag.

Vilken dag jag haft idag. Upp innan sju, alltså innan tuppen. Ner till marknaden som mest liknar en dyr loppis, och börja sälja korv. Vi har haft konstant kö mellan 11 och 14:30 och fyra bloss på den tiden. Missuppfatta mig inte nu, jag tycker mest om när det händer saker och helst fullt upp. Men jag måste ändå hinna fylla på och kocken måste få tid att steka ikapp oss. Jag tror det blev en bra kassa iallafall.

Hem efter jobb och fortsätta med golvet. Vi, läs Morgan, har hunnit en hel del över helgen. Från att ha varit ett helt normalt rum i fredags vid 4, ett hål rakt ner i källaren i lördags och ett rum med skivor med slang i idag. Så imorgon blir det att lägga skivor ovanpå skivorna, reglar nervid som förberedelse för väggarna sen kan vi lägga golvet som ska ligga där. Nu behöver vi "bara" några tusenlappar så vi kan regla upp väggarna, gipsa och tapetsera. Däremellan ska en massa eldosor och andra onödiga saker kosta pengar.

Det är kanske dags för jobb nummer 4? Eller att jobb nummer 1 blir mer välbetalt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar