tisdag 25 maj 2010

Smörgås rån.

Detta suger verkligen häströv. Det här rånet alltså, som jag hade turen att inte behöva vara med om. Men ändå. Det suger.

Tänk om, tänk om.. Om inte Jonas ändrat våra scheman för ett tag sen, och hade i åtanke att jag är förbannat morgon trött, så var detta min tid att jobba. Och tänk om, tänk om det hade varit jag som stod där i morse när en fjant pinnar in med sin lilla leksak i handen.

Han hade fått pengarna, helt klart, jag hade nog försökt att ge honom så lite som möjligt, men han hade fått dom. Utan problem. Men när fanskapet säger att han ska ha mina nycklar, det vetifan om jag gått med på det så lätt. Visst är jag sur på Runar, men jag vill väl ändå inte att han ska dö. På det viset. Då är plötsligt rånet en helt annan sak. Typ mot mig, inte mitt jobb.

Men nu är det ju inte bara JAG JAG det handlar om. Det handlar om en tjej som han rånade och skrämde skiten ur. Och jag tycker så synd om henne. Jag var nog i sämre skick än henne när jag kom på plats, jag målade en stor bild av hur hon skulle må. Som tur var var det inte så farligt som jag föreställt mig. Nu handlade det om mig igen..

Vi får se när detta har läkt hos Linda. Och jag kan aldrig tro att det går på ett ögonblick.

För att komma tillbaka lite till MIG, tack alla som ringt och kollat om jag var Ok, och det var inte jag som blev drabbad.

1 kommentar:

  1. Hej goa du!
    Lustigt egentligen........du minns vad vi pratade om sist du var här? Vad min chef sagt till mig att jag skulle göra om något sådant här skulle hända.? Jag är glad att det inte var du, men jag är ledsen att det ändå var någon av er alls där nere.:( Det kan vara så att det kommer lite efterhand på henne. Chocken alltså. Sådant kan ta tid och det får ta tid. Tänker på henne....... I vilket fall som helst så gjorde hon det enda rätta enligt mitt sätt att se det. Klart att du också mår dåligt av det hela! Nu är jag på väg att skriva en roman känner jag. Avslutar här..... Ta hand om dig och jag hoppas att alla tar hand om Linda och om varandra!
    Kram Kristina

    SvaraRadera