torsdag 26 juli 2012

Nästkusin

Igår hälsade vi på min kusin i önneköp, vi satt och njöt av solen och jag brände mig såklart. Nu när solen äntligen är här vill man ju passa på, men det är ju en chock för huden. Huden får vila idag sen blir det Christinehov på fredag, mera sol!

Min kusin har två barn varav den ena fyller 2 år i november. Hon har inte brytt sig så mycket om Rocky innan, bara när min kusin hållit honom, "min mamma!". Nu kan ju Rocky sitta själv så han satt på en filt i skuggan. Efter en stund ser vi att Elli har satt sig hos honom, hon tar av hans solhatt och sätter dit sin egen.
Gulligt! Sen hade han ju en napp, så den snodde hon så han blev ledsen. Tjoff, så var den i hennes mun istället.

Hon var verkligen gullig mot honom, och så ser hon att han har ett grässtrå på kinden, som hon ska ta...




Han sitter inte stilla så hon blir lite irriterad och tar tag i hans hår..




Då satt han minsann stilla! Det är kanske så man ska göra när man behöver pilla ut hans snorkråkor?
Sen ville hon ge honom en puss, och det tyckte han var äääckligt!




Bry er inte om flodhästen i bakgrunden.

Jag hoppas de kan ha lika roligt tillsammans när de blir större som jag och min kusin hade när vi var små.

2 kommentarer:

  1. Åh fiiiiiiina ungar! Jag letade och letade men hittade inte den utlovade flodhästen i bakgrunden!!
    Sommarkramar finaste Emma:D

    SvaraRadera
  2. Det är så fint att man kan uppleva sin egen barndom genom sina barn. När man gör sånt man själv gjorde på platser där man själv var.

    SvaraRadera