söndag 1 juli 2012

Ingrid


Idag har jag varit och hämtat hem vår kattunge, Ingrid. Ernst har ju bott här mer än en månad nu efter 4år på vift. Ernst trivs väldigt bra med att bo inne och bli ompysslad, där han har varit, vilket jag inte vet var det är, har han nog inte fått så mycket omvårdnad. Jag vet ju inte ens om han bott hos någon eller varit strykar katt. I vilket fall som plockade jag 38 fästningar när han kom hem igen och nästan hela katten är rakad, han var helt full av tovor.
Ernst börjar bli lite busig och hoppar omkring så jag tyckte han skulle få en kompis. Det blev ett Facebook köp, men det spelar inte mig nån roll, jag vet att kattungarna haft det bra.

Jag har haft ett par katter under åren och alla ungar jag tagit hem har varit lite rädda, suttit under soffan, hoppat till av ljud osv. Denna katten har bott med en tax och en amstaff blandning och var därför hundvan. Jag öppnar buren och Ingrid går direkt ut och luktar på Vera. Sen hälsar hon på Rocky, kryper upp i mitt knä och är inte ett dugg rädd. Skönt!











Sen kom Ernst, den tilltänkta kompisen. Jag har nog aldrig hört en så liten kise göra så stora ljud. Jag som var rädd att Ernst skulle va lite elak, så fel jag hade. Ingrid morrar, spottar och fräser. Men hon ser stor ut när hon gör det!


Just nu sussar hon sött i soffan och jag tänker på hur roligt det ska bli med kattunge bus i huset igen!

3 kommentarer:

  1. Så söt hon är, kul att träffa henne imorgon. :)

    SvaraRadera
  2. Så sött:) vi ska få hund tillökning i veckan :) saknar djur buset och kelet:) kram Magda

    SvaraRadera
  3. Så roligt! Vad blir det för nåt? Vi får träffas snart, det är din tur :)

    SvaraRadera