tisdag 31 juli 2012

Repris på katten och barnet.

Ni vet den där Ernst jag berättade om, som varit borta i fyra år, kom hem och ville helst ligga inne och kela. Jag har haft dörren öppen när det varit varmt ute men han har inte att velat gå ut. Nu förra veckan fick han ett intresse för att gå ut, han började slåss med andra katter här springer och pissa ner sina pungkulor.
Men okej, om han är ute på dagarna och kommer hem på kvällen är det ju bra, då vet jag var jag har honom. Så började det lukta kattpiss i huset för första gången sen han kom hem. Han har pissat på min sittpuff, inte en utan två gånger. Och droppen rann över igår när man lyfte på svansen mot barnvagnen. Då åkte han ut! Han hann aldrig men jag såg vad han tänkte. I samma veva har Vera börjat löpa och jag undrar om det kan vara det som utlöst det? De är ju inte av samma art men det luktar kanske lika? Vera får löpa klart nu så Ernst kan komma in och jag kan prova på nytt.

Sen har vi den andra katten, Ingrid. Hon och Rocky är kompisar och leker ganska ofta, hon viftar en massa med tassarna och Rocky fångar henne i svansen. Ingrid skriker, jag lossar henne och så är hon tillbaka hos honom. Så fastän Rocky gör ont boll hon gärna vara med honom. Det ser ganska kul ut när han kör runt henne i gåstolen.





Rocky gjorde nåt nytt igår. Han låg på mage på täcket och nästa gång jag tittar på honom sitter han! Han kan sätta sig upp själv, store killen. Och på tal om store killen är det så att andra ungar i hans ålder har fått sina första tänder, jag myser lite för det har han redan klarat av så vi slipper det. Trodde jag! Gnäll gnäll gnäll och jag undrar varför? Tänder på väg i överkäken. Han ska alltid va värst!

2 kommentarer:

  1. Detta älskade barn. Jag bara älskar dina foto på honom!

    SvaraRadera
  2. Gosigaste Lill-katten och Rocky, vilka kompisar de kommer bli!

    SvaraRadera