onsdag 27 juni 2012

Håller på att döööö

1.3 kg på två dagar är inte fy skam och det är när man ser resultat man blir peppad att fortsätta. Lite motion på mina drinkar så borde jag kunna boosta lite till. Så jag hörde med Linnea om hon var sugen på en sväng, hon är liksom lite lagom hurtig tyckte jag. Det finns väl inget tråkigare än om man är ute och går med nån som bara gnäller om det är långt kvar nu, eller att det börjar göra ont i fötterna.
Så, ut-och-gå skorna på och vi börjar traska. Det är lagom varmt ute, fläktar lagom och sol lite då och då. Det känns lätt att gå, och när vi kommer till änden av var vi tänkte gå kollade jag på telefonen. Vi hade gått 6 km och jag tyckte att vi kunde nog vända här. Men den där Linnea var minsann en hel del hurtigare än jag trodde och tyckte att "vi kan väl fortsätta gå här, man kommer väl ut nånstans". Jo, det gör man ju. Vi gick, och vi gick, och vi gick, och jag tänkte att nu är jag snart den där gnälliga människan, jag undrade ju om det var långt kvar och jag började få skoskav. Vi hittar en mölla, åh, blåherremölla, nu vet jag var vi är! Ja, då var det väl bara 4 km kvar till rigeleje.

Jag ska aldrig mer va kaxig och säga att "jag kan gå hur långt som helst", för det kan jag uppenbarligen inte. Men jag vill ändå göra det igen, men då ska jag tänka på att ta massor med vatten med mig. Och nåt att snaska på.


Jag har en blåsa på hälen och min högra (hejhej) höft är helt förstörd, jag orkar knappt röra mig, men vad gör det, jag har haft en bra dag!

2 kommentarer:

  1. Jag har en blåsa på tån och hade jag inte tagit av träskorna de sista 2 km hade fötterna varit förstörda. Men det märktes inte att du var trött, tyckte du gick i rask takt på vägen hem! Men jag är nog lite störd som blev sugen att springa den rundan.....

    SvaraRadera
  2. Den rundan vill jag med gå :)
    Hittat två perfekta här hemma som vi måste ta o gå!

    SvaraRadera