lördag 23 juni 2012

Låg

Jag känner mig inte alls på G idag. Har en febrig bebis som mått dåligt hela natten. Det värsta är att jag inte vet vad jag kan göra för att hjälpa honom. Han har lite hosta som han fick efter vaccinationen förra veckan, och lite feber som började igår kväll. Han skrek sig genom halva natten precis som om han hade ont. Stackare.

Det hände en incident i veckan oxå som gnager mig inifrån. Vera hoppade över staketet för att springa i kapp med ett par cyklister. Fruktansvärt pinsamt och samtidigt blev jag skiträdd då hon sprang mitt på vägen, tänk om det kommit en bil!?
Jag ringde och bad cyklisterna om ursäkt, det hjälpte nog inte ett dugg och nu är jag orolig för att det ska börja snackas om "de livsfarliga hundarna som hoppar över staketet". Tyvärr är det ju så att min ras har ett dåligt rykte. Så pass dåligt att ungarna får inte sälja jultidningar här för att vi har såna hundar. Jag ska inte klaga, jag vill inte köpa några jultidningar, men ändå.
Hunden ska självklart inte hoppa över staket och leka med cyklar, men bara för att det är en "Kamphund" är det inte värre än om det varit en jakthund.

Midsommar firades hemma hos min mamma med god mat och dryck. Jag hade planerat att bli åtminstånde liite rund under tofflorna men det kom av sig. Tur var väl det då bebis blev helkass när vi kommit hem. Ja just det, en propp hade gått när vi kom hem, Morgan bytte, alla lampor lyser starkt en sekund sen smäller proppen igen. Felsökning mitt i natten och efter en massa klödd kommer M på att han har förlängnings sladden på rulle i längan. I en vattenpöl nu eftersom det regnar. Smidigt.

Hur var er midsommar?



2 kommentarer:

  1. Usch då, hoppas lillen snart mår bättre, visst är det pinsamt när ens hund springer iväg eller efter någon, men sådant händer och du är ju en så bra hundägare och som kan dina hundar och om människor börjar prata så har de inget liv och ingen erfarenhet....Vi firade midsommar på våran camping och hade mysigt med mina föräldrar...Ha det gott....

    SvaraRadera
  2. Jag hade oxå blivit rädd om en hund hoppat över staketet och sprungit efter mig men om ägaren ringt mig, förklarat läget och visat att det inte alls var ok och att hunden verkligen inte ville nåt illa så hade jag tyckt det var skitbra. Men folk som ändå lär sura bara för att de tror sig veta kan ju försöka tänka ett steg längre någon gång. Du är skitbra med dina hundar och kan ta ansvar.

    SvaraRadera