lördag 16 juni 2012

Sömn


Han mr lillskit tycker numera att sova är en onödig grej. Han sover jätte bra på nätterna och det tänker jag inte klaga på men på dagarna lyser sömnen med sin frånvaro. En powernap här och en powernap där. 10-30 minuter åt gången max. Nu har man ju inte haft några ungar innan och vet inte om det är normalt eller inte, det är kanske en fas han har kommit in i? Eller han sover så fint på nätterna att han inte behöver så mycket sömn på dagarna? Tips och tankar?


Ikväll har jag jobbat för första gången på 7-8 månader. Jag var nervös! Jag klöddade inte till det en enda gång och rutinerna verkade sitta fastän det var så längesen. Jag är inte van vid att stå upp så länge längre och 5 timmar senare är jag helt slut i benen. Jag ska belöna mig själv med en påse chips och dippa, och så undrar jag varför jag inte går ner i vikt?

3 kommentarer:

  1. Ha ha så söt bild. :)
    Ja man kan ju undra om varför de inte sover som vi vill men är han glad och inte gnällig på dagen lär han ju vara utvilad tycker man.
    Gött med lite extra pengar i kassan, skulle jag med behöva. :)

    SvaraRadera
  2. Normalt är det som funkar för er. Han är pigg och glad. Fundera inte så mycket på om det är normalt eller inte och framför allt läs inte en massa böcker om hur det ska vara. Kör på magkänslan på allt så blir det så bra så.

    SvaraRadera
  3. Håller med Lotta, ni har er rytm och andra har sin. Fundera inte så mycket på det. Chips & dippa, livsfarligt men ack så gott:D Kram

    SvaraRadera