tisdag 26 juni 2012

Sommarbete

Jag släppte ut kaninerna på sommarbete förra veckan. Jag känner att de stora nog att få komma ut nu och än så länge lever alla och jag har inte sett spår av nån råtta. Det var skitmysigt att sitta därinne hos dom, mata dom med maskrosor och de hoppar upp i knät, man blir alldeles varm i hjärtat. Och sen vänder vädret på riktigt, det blåser och regnar massor. Jag vill inte sitta där på röven i sånt skitväder och gissa vad som händer då? Jo kaniner är inte alls tama längre. Det där går skitsnabbt! Så snälla vädret, bli lite bättre så jag kan gosa med mina kaniner :)








Idag börjar mitt projekt viktminskning. Bra som fan när man är förkyld och hjärnan inte sitter fast i skallen. En som jag känner är duktig på sånt där och han sa till mig att jag kunde gå ner 5 kilo på en vecka om jag gjorde som han sa. Så det ska jag göra, snabba resultat är det som gäller för mig. Jag klarar inte att äta broccoli i 5 veckor för att gå ner 5 kg. På dom veckorna har jag ätit minst 5 chipspåsar för att jag är hungrig hela tiden. Jag har fått ett pulver som jag ska byta ut måltider mot. Jag ska bara äta pulver på dagarna och så äter jag middag med Morgan på kvällen. Det är ju första dan och så men än så länge känns det ok. Vid denna tiden i vanliga fall är jag hungrig igen efter min havregrynsgröt. Ni kan väl önska mig lycka till?

Fortfarande snorig i näsan men piggare idag, vill gärna städa men kroppen funkar inte riktigt som jag vill.

3 kommentarer:

  1. Lycka till, hoppas det funkar som du vill! Hur mycket vill du ner? Kommer du och hälsar på snart. :)

    SvaraRadera
  2. Går jag ner 8 är gravid kilona borta, men 4 till efter det hade inte skadat. Jag vill hälsa på nu! Men jag vill ju inte smitta er med nåt, hur länge stannar ni?

    SvaraRadera
  3. Tur att vi inte jobbar just nu då. Du vet vad jag menar. ;)

    SvaraRadera