tisdag 12 juni 2012

Lille skit

Idag har Rocky fått sin andra spruta. Första gången han blev vaccinerad sa han inte mycket, ett tjut och sen var det lugnt igen. Denna gången var det så synd om honom, han tittade på sköterskan och slänger iväg världens leende varpå hon sticker honom i benet, han vrålskriker direkt och blir så hysterisk att han inte får luft. Stackare. När han lugnat ner sig lite är det dags för stick i andra benet och denna gången räcker det med att han ser sköterskan, och superledsen igen.
Jag tror nog att det gör minst lika ont i mitt hjärta som det gör i hans ben, men löjlig som jag är vågat jag inte visa att jag skulle vilja böla jag oxå. Jag vet inte varför jag är sån, det hade väl inte varit ett dugg konstigt om jag bölat? Men nej, den där känsliga sidan dör jag nästan hellre än visar. Löjligt. Så nu vet ni det, det där tuffa är bara en fasad.




6 kommentarer:

  1. Jag får också ont i hjärtat och blir tårögd när mina barn blir ledsna. Mannen klarar inte av att följa med in när de ska ha spruta. Tror att det är en vanlig reaktion.Rocky är vekligen för söt!!

    SvaraRadera
  2. Min fasad brast på lillemans första spruta, jag grät så tårarna sprutade medans han bara skrek till nån sekund. Konstigt att man kan reagera så...

    SvaraRadera
  3. Lille skruttRocky. Sötaste bebisen! Jag fick också sitta o trycka tillbaka tårarna när Liam var plutt o fick sprutor.. Usch.. Mammahjärtat håller på att krevera!

    SvaraRadera
  4. Kom med något nytt min kära Emma. Den fasaden har jag sett igenom för länge sen. :) Stackars lilla Rocky. Ska tant Lotta blåsa på det onda?

    SvaraRadera
  5. Usch, det där känner man igen och jag kan lova att det inte är lättare trots att barnet är 8 år. Jag var gråtfärdig när Adam fick sin spruta nu i våras. Han vägrade och jag stod där och skulle stå på mig och nästan tvinga en livrädd unge. Usch hemskt...

    SvaraRadera
  6. Åh vilken fin unge du har Emma! Så himla söt. Den där fasaden är vi många som klär på oss. Kramar till er:D

    SvaraRadera