söndag 24 maj 2015

Bizi bizi

Idag har det varit fullt upp! Rocky har varit på sitt första barnkalas. Det var Liam som fyllt 6år och bjöd på gille. Han hade bjudit en massa från sitt dagis, och Rocky tyckte det var lite jobbigt med så många, stora barn han inte kände. Men han kom igång mot slutet och vi åkte hem efter popcornstårta och snacks.

Väl hemma hade jag lovat hjälpa till med två hundar som skulle träffas för första gången. Den ena var en chihuahua och den andra en sån äcklig valp. Valpen var så äcklig att jag ville knappt titta på den. Nä, den var såklart inte äcklig, den var skitsöt, underbar, följsam och kontaktsökande och jag skulle kunnat kidnappa den vilken dag som helst. Jag älskar valpar, och jag skulle kunna haft valp alltid! Just den här råkade dessutom vara av en ras som jag har velat ha en. Men det blir ingen på ett bra tag, så jag får hålla tillgodo med att titta. Och uppdraget jag hade? Ja, jag var helt säker på hur det skulle sluta, och blev precis tvärtom. En tuff liten donna den där valpen :)

Och så hem igen, mata barn, laga mat. Sen kom hönsen! Åh så roligt! Hönsen var dessutom lite tama så jag och Rocky satt och matade dom ur handen. Eller mest jag, dom bet Rocky i fingrarna. Det såg väl ut som mask, hehe. Alla utom en hittade in i huset nu ikväll, så den sista fick ha lite hjälp in. Jag hade lagt in en bild om jag kunnat, men det kan jag inte. Nu igen.

Edit: hönsen är inte lite tama, dom är JÄTTE tama! Läs kommentar nedan, haha!

Hur har er helg varit?




4 kommentarer:

  1. Alltså! Hönsen är "lite" tama? När dom var lösa, fria och lyckliga kom dom och hoppade upp i knät när man satt ute och åt. Är dom lite tama då? Eller bara gottesugna matvrak?
    Mormorn

    SvaraRadera
  2. Jag vill oxå ha höns! Jättejättegärna!

    SvaraRadera
  3. Jag kanske ska komma och hälsa på med Doris. Hon kan "tämja" de höns som inte är tama ännu. :)

    SvaraRadera