måndag 18 maj 2015

Lurigax


Igår åt vi stekt fläsk med löksås. Rocky äter bara "bacon", så när hans faster kom och hälsade på var både potatis och sås orörda. Jag skröt lite över min sås, för jag tyckte faktiskt den blev riktigt god! Hon smakade och mums, får jag äta upp det?
Fläsket var slut men det fanns både sås och potatis kvar, och det gjorde inte fastern nåt för hon hade gått och fått för sig att hon inte åt kött längre.

Jag lät henne äta, och berättade inte att jag både hällt över fettet från fläsket i såsen, och haft i en köttbuljong-tärning.

För det man inte vet har man väl inte ont av?

4 kommentarer:

  1. Hahahhaha hoppas fastern inte läser bloggen.,...,, ;)

    SvaraRadera
  2. Haha fan va ja skratta när jag läste detta.. 😂😉

    SvaraRadera
  3. Det skulle jag aldrig våga göra mot våra veggobarn. Då hade nog morsan hamnat i kyla värre än Sibirien. Jag får inte ens göra efterrätter med vanlig gelatin.

    SvaraRadera