lördag 16 maj 2015

Effektiv

Vi blev väldigt effektiva när Nikki hade gjort vad hon skulle. Från inget alls har vi nu ett skal färdigt.
Dörren kom oxå på plats efter bilden är tagen. Imorgon ska vi iväg och handla nät, förhoppningsvis får vi dit det oxå, och då är det bara lite småfix kvar. Vi har ett hönshus att hämta, och så skulle jag vilja slänga in lite korn, så det gror lite tills hönorna flyttar in. Efter jag rensat bort nässlorna blev inget kvar.

Vi har hållt igång hela ledigheten och fått så mycket gjort. Morgan och Tobbe på sitt håll, och jag har rensat ogräs. Har en bit mellan vägen och staketet som var grus när vi flyttade in, nu är det bara ogräs, som jag då gav mig på. Efter att ha hyvlat bort ca 10 skottkärror med kirskål, vägsand och matjord gav jag upp, när jag insåg att jag bara kommit halvvägs. Ser snyggt ut nu..

Och nu ikväll när jag satt mig i soffan och kolat ner lite, märker jag att jag har ont i halsen. Skit.

2 kommentarer:

  1. Vad kul med egna ägg. Höns är något som jag själv verkligen skulle vilja ha.

    SvaraRadera