lördag 23 maj 2015

Baklänges

Idag provar jag publicera bild innan jag skriver ett inlägg, verkar funka.




Nu kan hönsorna komma! Ja, det är Rocky som kallar dom hönsor, han är rolig han. Idag kom huset på plats, och Morgan byggde en fin trappa. Eftersom växtligheten blev som det blev efter nässlorna gick jag runt och grävde upp grästuvor som jag planterat därinne. Måste sett dumt ut. En gammal ryllebör agerar sandbad, ett par björkbitar för trevlighetens skull, och så tillverkade vi en gunga! Hoppas dom fattar för gungande hönsor kan nog se kul ut.

Och så har jag gjort rent hos kaninerna. Ungarna som nu är 17 veckor och inte direkt ungar längre fick gå i betesburen så länge, och den där Rocky som aldrig visat nåt särskilt intresse för mina kaniner satt där i flera timmar. Nu är dom minsann hanterade.

Och min blåa dvärgvädurshane har skuttat lös hela eftermiddagen. Han är en underhållande kanin. Det mest underhållande han gjort idag var att han hoppade efter Morgan in i längan, som blev nervös att han skulle rymma, SÅ HAN LYFTE UPP KANINEN. OCH BAR HONOM. Stackars, stackars Morgan. Kaninbaciller.

2 kommentarer: