torsdag 21 maj 2015

Sjuka

Mitt halsont gick över till nåt skit med luftvägarna. Kändes som man skulle kunna tro lunginflammation kändes. Och när jag kom hem i måndags informerade Morgan mig om att Nikkis näsa börjat rinna.
Besvärande för henne, och hon sov bort nästan hela tisdagen. Och där på kvällen började min näsa oxå rinna.

Natten mellan tisdag och onsdag låg Morgan risigt till, för när man kommer på att man verkligen behöver nässpray, och man hittar tre stycken otrivin comp, TOMMA, då förstår ni känslan va?
Så igår onsdag kände jag mig verkligen kass, men vi hade en dejt inbokad i everöd, och en stund skulle vi väl palla? Kör för att lämna stor-Rocky på dagis och i dörren möter jag en med en ännu mindre bebis än vad jag har, "dom har magsjuka därinne!" Det här måste ju kallas humor.

Nåväl, vi kom till everöd iaf, allihop, och jag blev sämre och sämre, kände hur febern började komma och jag tyckte så synd om mig själv. Däckade på soffan och kände mig dåligt-samvete-tacksam för att Nikki oxå var dålig och sov.
Och mitt i mitt liggapåsoffanochtyckasyndommig lyckades Rocky rymma genom grinden med sin gator för han skulle köra till Jörgen?! Vet inte när jag blev så rädd sist, men man ska inte spekulera i TÄNK OM, så allt gick bra.

Nikki sov två dagar i sträck, hade lite feber igår, och ja det var väl samma med mig. Hon har varit pigg och glad idag och jag börjar väl oxå närma mig det läget.

Och ja, ni förstår rätt, jag tycker otroligt synd om mig själv när jag är sjuk.



1 kommentar:

  1. Man ska tycka synd om sig själv när man är sjuk. Det är ofta ingen annan som gör det.
    Jag fick skrämselhicka när jag kom till Rocky och grinden. Vilken tur att det gick bra.Kommer ihåg hur dåligt samvete man fick när det hände såna saker. Vilket man inte ska ha. Ungar är ungar och man kan inte ha koll på dem varje sekund.
    Krya på dig. Puss!

    SvaraRadera