fredag 15 maj 2015

Kassa tuttar

I flera dagar trodde att tösen hade ont i magen, hon skrek och skrek, och ville äta hela tiden. "Dom" säger ju att ont i magen kan visas via hunger, så vi hade ett par jobbiga dagar.
Sen trillade polletten ner och vi började ge ersättning - himmelriket. I några dagar. Sen kom magontet på riktigt.
Akut köra till Maxi och handla ny ersättning, denna gången nån mildare sort. Nu har vi haft två väldigt bra dagar. Idag har hon börjat le tillbaka när man pratar med henne. Faktiskt rätt härligt med bebis just nu.

Jag hade tänkt amma. Inte för att det är så jäkla mysigt.. Men det ska ju vara bra för henne, bra för immunförsvaret, bra för ekonomin och bra för att man har alltid med sig. I rätt temp dessutom.
Rocky blev delammad i tre månader innan jag gav upp, och jag var helt säker på att det skulle funka bra denna gången. Kroppen borde ju liksom veta vad den ska producera, men den här kroppen lagar visst bara nån lätt-mjölks-blask.

Men jag är inte bitter. Jag kan dricka vin.



4 kommentarer:

  1. Åh, så bra. Då kan jag börja planera middagsbjudning. Emma kan dricka vin! :)

    SvaraRadera
  2. Ohhh jippie! Vet vilka glas vi måste inviga!!

    SvaraRadera
  3. Ååååå vinkväll med mig!!!

    SvaraRadera