onsdag 4 november 2009

Hunddagis?

Jag skulle egentligen varit med Lotta på kurs ikväll men den där huvudvärken som jag vaknade med vill inte ge med sig. Fastän jag är emot värktabletter letade jag upp en Alvedon brus nu ikväll men inte ens det verkar hjälpa. Trist.

Så istället bjöd jag Andreas på kaffe och Mira har varit och hälsat på för första gången. Jodå det gick bra, ingen blev uppäten och Mira var så framåt så. Det var väl egentligen det första jag tittade efter när vi åkte och hälsade på henne. Osäkra Amstaffar är ingen höjdare att ta hem. Och absolut inte när de är ett halvår gamla.
Hon ser ut som en liten dvärg bredvid Nova. Och Nikita som är så liten, är Mira hälften så liten som hon. Kärt. Jag gillar Mira skarpt.
Imorgon börjar hon valpkurs, som nästan är slut men är bättre än inget. Kul, nu har jag 6 deltagare.
Först hittade vi kiss i köket. Omöjligt att veta vem som lagt det där. Sen hittade jag en väldigt lång kissradda över hela vardags rummet och Svea satt i en hörna och såg skyldig ut. Men det kunde ju inte vara hon för hon hade precis varit ute. Men jag är ju inte så finkänslig så jag kände efter och det var Svea. Sen gick Svea ut och kissade, fick bli kvar i hallen själv och fem minuter senare var där en kiss fläck på hallgolvet. Jag är helt säker på att hon har urinvägsinfektion. Stackare, det blir veterinären för henne imorgon.

3 kommentarer:

  1. Stackars lilla Svea. UVI är inte roligt varken på människa eller hund. Ska bli kul att träffa Mira ikväll.

    SvaraRadera
  2. Vad kul att det går bra med henne.blev lite tårögd när jag läste om lilla mira.

    SvaraRadera
  3. Vad kul att det går bra med henne.blev lite tårögd när jag läste om lilla mira.

    SvaraRadera