söndag 22 november 2009

Okej. Tydligen ska det inte gå att komma in på farmen ikväll. Mina ärtor var klara vid 20:00 och det var väl då det slutade fungera. Det var någon som sa att Zynga som har Farmen, hade brutit med Facebooks annonsregler och skulle därför inte få ha farmen på FB. Det blir lite panik hos oss farmare, och vi forskar. Som tur är har Farmen en egen hemsida som man kan logga in på och behålla sina XP, puuuhh.

Lilla Vera har varit på utställnings träning idag. Fast så mycket med utställning gjorde inte jag. Jag tränade avslappning. Jag tycker det är så viktigt att kunna vara i en grupp med hundar utan att min hund bryr sig om alla andra, hundar som flackar och drar mot andra hundar bygger upp stress. Och det är inte den positiva sorten.
Så vi har gjort lite övningar vi kan, sen har vi satt oss på filten där jag klickar ett spontant liggande. Hon är så duktig min lilla Vera.

Hade jag nu haft hundar som var SKK registrerade och intresserad av utställning, hade detta verkligen varit kursen för mig. Tjejen som höll i kursen, Linnéa, hade lagt så mycket jobb på planering för kursen, duktig på att förklara och tagit reda på lite om varje ras som var anmäld på kursen. Hur man ska ställa dem på bäst sätt osv.

Annars går väl livet sin gilla gång. Nere på nåt sätt. Vet vad det beror på men inte vad jag ska göra åt det. Men det är väl så det är, upp och ner. Det kan vara därför jag inte känt för att skriva nåt här.
Sen är jag lite orolig för Veras tänder. Hon verkar inte tappa dom riktigt som hon ska. Jag tog ut en själv häromdagen, den hängde på trekvart, tog emot när hon tuggade och fastnade mat mellan den nya och den gamla. Hon vill inte tugga på ben, kan tro att det gör ont, och så luktar hon jäkligt illa i munnen och dreglar som en bernard. Ska jag ha is i magen och hoppas det sköter sig själv eller ska jag be nån som kan titta på det?

Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar