onsdag 11 november 2009

Klumpen i magen.

Det går inte så bra på jobbet nu. Igår ringde bossen och sa att nu fick vi börja jobba var tredje helg. Det vill vi såklart inte när vi är bortskämda med att jobba var fjärde. En tjej som jobbar där kommer att få sluta för det går inte ihop annars.

Idag när jag kommer till jobbet har han skrivit nytt schema. Nya tider. Fortfarande var fjärde helg men ner dragning av tider. Pisstider tex 10-14 och 16-20. Ofta. Dum som jag är börjar jag såklart att sura när jag egentligen borde vara glad att jag har jobb. Anledningen till att jag surar är att vi ska vara så mycket ensamma, och det tycker jag är det tråkigaste som finns.
Som att vi jobbar 4:de helg. Inget konstigt, många jobbar varannan. Men inte helt jävla själva hela dagen. Det är nog det som stör. Att man står där helt alone från öppning till stängning en gång i månaden. En gång i månaden är inte mycket men jag behöver lik förbaskat gå på toa och äta nån gång under dagen. Ja, jag är väl en konstig människa.

Sen har han bjudit mig på julbord v.50, jätte snällt! Min jobbhelg. Så jag bytte med tjejen som som jobbade helgen innan mig. Nu ska hon sluta, och då helt plötsligt ska jag jobba på julbordet. Då tycker han att jag ska ta ledigt, och förlora en hel massa pengar till, förutom de tiderna han har dragit ner.

Jag har en stor klump i magen.

1 kommentar: