måndag 9 november 2009

Vi gav upp!

Valpkurs ikväll. De två sista måndagarna har det regnat så förbaskat att jag funderat på att stanna hemma. Men precis när lyktorna lyser upp Ljushem blir det uppehåll. Lite blött på marken men det gör inte så mycket.
Idag var det annorlunda, det började nästan regna ännu mer när jag kom dit. Vera frös, låtsades att hon inte kunde något annat än att backa. Hopplöst kände jag, när det är saker vi övat på innan. Typ sitt! Min inspiration sjönk och jag kunde inte räkna med att Veras skulle bli större då.

Då! Säger instruktören till oss att vi får välja att stå kvar och frysa och truga hundarna, eller gå och ha valplek och sen medicinisk träning. Jag tror inte att någon funderade.
Valpleken var lika rolig som vanligt, Vera skiter i att hundar som är lösa springer på henne fast hon är i koppel och när hon får vara med och leka springer hon till kattluckan för att gå in..
Okej, det gör inget, det är ändå ganska skönt att ha en hund som inte bryr sig särskilt om andra hundar. Men det känns inte riktigt normalt.

Mira fick följa med på kursen ikväll, mest miljöträning, och lära Husse klicka rätt?! Mira var lite frusen och fick sitta i bilen en stund. Jag har ju varit rädd att hon skulle känna obehag mot bilen eftersom hon tydligen ska bli så åksjuk. Men när Adde skulle hämta in henne sov hon stock i baksätet. Och inte har jag hört ett ljud från Miran på hela vägen till, och hela vägen från hundskolan som tar nästan en timme.

Är Mira botad från sin åksjuka?

Kram på er!

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Heter Hanna och läser din blogg, har veras bror rocky här och en storasyster till dem som heter vega.Vega och jag ska göra allmänlydnadspasset ikväll och vår egen grej skulle vara ligg... hmm hon lägger sig inte ner när de är blött och kallt ute så vi får väl se hur vi ska lyckas med detta :) hade varit kul att träffas någon gång alltid roligt med fler som har am bullar :) // Hanna, vega och rocky

    SvaraRadera
  2. Hej Hanna! Skulle svara dig på forumet men det har inte blivit av. Hmm, korthåriga raser och ligg när det är kallt funkar inte så bra ihop ;) Man måste nästan ha filt, kanske inte gillas på bruks..
    Hade absolut velat träffa er, kul för Vera om hon får leka lite med sin bror oxå. Ambullen är ju inte så vanlig ras så man träffar inte på dem så ofta tyvärr, om man inte hälsar på Rotharna förstås.
    Hör gärna av er igen, min mejl adress är: Emmet83@hotmail.com
    Ha det! //Emma med hunds

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas verkligen att Mira har blivit av med åk sjukan. kram Johanna

    SvaraRadera