söndag 15 november 2009

Skogen.

Man kan lära sig något nytt varje dag om man vill. Jag har ju ändå hållt på med hundar hyfsat länge tycker jag, ändå hade jag inte en aning om att man kunde plocka tandsten själv. Av någon anledning hade jag för mig att man väntade tills det var riktigt illa sen åkte man till vetten, sövde hunden och vetten gjorde jobbet.
På valpkursen i måndags visar Monica sin "hundvårdslåda". Med en tandskrapa i, hon visar hur man gör precis som att det är en självklarhet. Då börjar jag undra om jag går och sover hela dagarna, som inte fattar bättre.
En tandskrapa införskaffas, och nu fattas bara modet att skrida till verket. Nu är både Troja och Nikitas tänder skrapade och de verkade nästan tycka det var mysigt. Inte trodde jag att det skulle gå så lätt. Nu hoppas jag på andedräkt som doftar rosor.


Så var det skogens dag på hundskolan idag. Mycket skratt hördes från deltagarna, så jag tror nog att de var nöjda. Jag gick mest rundor och såg viktig ut. Här har jag mycket att lära. Lade dock ett ganska enkelt korvspår till Troja som hon tog klockrent. Denna hund alltså. Om hon inte ätit mina fingrar förstås.
Monica och Karoline turades om att hålla kameran och man fastnade på något kort, varav ett pinsamt som jag inte lägger upp här ;)
Imorgon är det sista gången på valpkursen, önska oss lycka till!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar