måndag 30 november 2009

Min dator är stulen..

..av sambon. Nåt nytt båtspel är införskaffat och min nya fina dator är visst en speldator. Det finns inget att säga till om utan det är bara till att vänta på sin tur. Tur att det finns en dator till i hushållet, även om sämre modell.

Igår hade vi avslutning/julfest på hundskolan. Mycket trevligt, Vera fick ha tomte täcke och jag tomte luva. Passade perfekt till mina rosa termobyxor. Det är något jag är helt värdelös på. Att få kläder att passa ihop. Jag bryr mig inte speciellt mycket ändå, men det finns kanske de som gör det och rynkar ihop ögonbrynen.
Tillbaka till avslutningen då. Det kom massor av kursare, men bara 2 av mina =(. Undrar om jag gjorde ett dåligt jobb.
Alla kursare som kom i tid fick börja med att gå runt på banorna, vilket är jättenyttigt! Sen hade Monica fixat till en liten frågesport som oxå verkade uppskattad, särskilt av vinnaren. Tomten kom på besök, alla kursare hade med en liten julklapp som de själva fick välja ur säcken. Vera hittade ett paket som hon släpade från säcken, drog och slet och ut kom det ett halvt kilo leversnittar. Aldrig kunde jag tro att leversnittar var så gott. Sen tog vi våra trötta hundar och åkte hem. Hem till dom andra busarna som definitivt inte var trötta.

Som vanligt blir jag mer och mer imponerad av lilla Vera, hon är så duktig att ha med sig. Tar kontakt och är inte speciellt störnings känslig. Var tom en kille som kom fram och tyckte hon var så duktig och undrade hur mycket jag tränade egentligen. hon är nog bara "lätt". Självklart är det alltid lättare att hitta fel så nåt måste jag gnälla om. Idag är det hennes förbannade skällande! Inget dragande i kopplet utan bara står och skäller rakt ut i luften. Inga normala skall heller, de skär långt in i märgen. Så, då har vi gnällandet oxå klart idag!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar