måndag 16 november 2009

Ny grej.

Ja det var ju sista gången på valpkursen idag och aktivering stod på schema. Vera är lika fantastisk som vanligt när vi börjar med att få hunden i lådan. Inte många försök förrän hon sitter i lådan utan att jag sagt ett ljud. Eller jo, bra förstås.

Sen ska vi lära hundarna att gå sicksack mellan benen, detta gör hon såklart utan problem. Lite mera fart hade varit önskvärt. Detta ska vi jobba med hemma.

Sen kommer backandet. Som hon erbjöd för några kurser sen i pausen. Nu gör hon detta i tid och otid. I vilket fall som tänkte jag passa på att utöka detta lite, hon backar ju bara nåt steg. Helt plötsligt backar Vera samtidigt som hon låter som en lastbil. Ha! Det ska vi jobba på! Så nu belönar jag bara för att hon tjuter när hon backar. Ganska häftigt alltså. Det måste ju vara jättebra att hon varnar för backande hund, tut tut tut.
Önskar att jag lärt Nova det, hon backar ner det mesta.

Sen skulle vi lära hunden att slicka sig om nosen, och hur ska hunden fatta det när timingen är totalt värdelös!

På onsdag blir det övning för mig och timingen och Veras backljud, tut tut tut...

Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar