tisdag 24 november 2009

Tack!

Tusen tack för era uppmuntrande, peppande kommentarer. På nåt sätt behöver man bekräftelse ibland, ni är fantastiska! Nu ska jag inte tråka er med tråkigheter varje dag.

Idag har jag varit ledig från jobbet och för en gång skull känner jag att jag fått något gjort. Jag fick börja med att gräva ett hål. Att gräva ett hål i Gaddaröd är ett stort projekt. Är det inte en tjock rot i vägen så är det sten, oftast kommer man en bit på hålet (?) och får sen börja om eftersom det finns just så mycket sten o skit i vägen att man inte kommer vidare. Idag hade jag då en stor kanin som skulle passa i hålet, tyckte han vägde nästan lika mycket som Vera men hon väger 18 kilo så jag överdriver väl lite. Innan jag var färdig med ett halvt hål var jag så svettig att jag måste vila lite. 26år...
Sen fortsatte det med kaninerna och jag hann göra rent till dom allihop och diska deras skålar. Tror att dom är jätteglada nu.

Två tvättkorgar fulla med tvätt har oxå betats av under dagen. Nu återstår den trevliga delen, vika och lägga på plats. Jag vet inte varför jag drar mig så för detta, kan det kanske bero på att garderoben är sönder? Billigt Jysk skit som inte klarar av denna lilla mängd kläder vi äger och stången rasar, alla kläder på golvet. Hmm, det blev visst inte så glatt det här..

Jag försöker komma på något nytt att lära Nova, gärna något som tar lite tid då jag har så dålig fantasi. Försökte få henne att plocka upp sopkvasten men jag kommer inte alls till momentet att ta saken. Hon använder mest sin nos till att trycka på saker och det vill jag inte ta bort, vem ska då stänga lådor och skåp till mig?
Vera har fått lära sig Target idag. Går väl som vanligt för fort fram men Vera är smart. 5 klick för nos mot target, ett par till för att följa. 5 nya med target på lådan, sen var det överfört. Och jag har börjat på "mellan". Hon är snart övertränad.

1 kommentar:

  1. Du kan få komma hit och träna med mina om Vera inte orkar med dig. Här finns ingen energi för träning alls!

    SvaraRadera