fredag 2 april 2010

Anus - Bra!

Jag har väl egentligen haft en ganska bra vecka. Det är bara mycket bättre för gnället om man tar upp allt som retar. Det som har varit bra kommer här..

Jag och Morgan har varit medlemmar hos miljonlotteriet i flera år, först en omgång sen en till som Morgan tackade ja till när dom ringde..
Där finns inte mycket vettigt att vinna, det är väl grejen att skrapa en lott som inte ska köras och införskaffas. Så det enda jag var direkt sugen på var en kamera, men den var i den högsta vinstgruppen, 1200:- Så jag samlar, spännande varje månad och se hur mycket man vann och om man kom närmre den där kameran.
Det går väl typ ett år och nu är jag rejält sugen på den där kameran, och nära är jag oxå, hade samlat lite mer än 1100:- så jag var inställd på att nästa gång lotterna kom skulle jag vara klar! Så jag går in en sista gång för att spana in mitt nya objekt. OCH! Då höjdes så klart vinstgrupperna och nu var man tvungen att spara ihop 2000:- för att få en kamera. Grr. Sur och besviken bestämde jag att fortsätta samla, det var ju trots allt det enda jag ville ha.

Så nu har det väl gått ett år till och jag har kollat varje månad så man fortfarande kan vinna kameran. Och nu kom jag upp i pengarna som behövdes, skulle bara gå in och beställa den. Gissa vad?!

De hade tagit bort den!

Åh, min otur eller hur! Nu blev jag ännu surare, sparkade lite omkring mig och Morgan fick sig nog en känga oxå. Sen kom jag på att tänk om det skulle ligga nån kvar hos dom? Ringde dem, det värsta som kan hända är ju att det inte har nån, eller hur? Men inget svar såklart.
Mailar istället och drar hela historien om hur länge jag velat ha den och om de inte, snälla snälla, kunde se efter om det låg kvar nån på lagret. Efter ett par dagar får jag ett sånt här automatiskt svar att "vinsten är beställt och pengarna kommer dras från ditt konto". Jag vet inte om jag ska bli glad eller inte. Så nu är jag inne på deras sida varje dag för att se om det dragits några pengar, för då kunde jag ju vara säker. Men allt är som vanligt.
Så i tisdags, när jag kommer till jobbet. Jag brukar alltid kolla paket listan när jag kommerför att se om det kommernågra roliga paket till nån rolig människa. Så står Morgans namn där. Från miljonlotteriet. Hmm. Känns ju bra.

Så ja, jag fick en kamera till slut. En Pentax OptioP80 med 12.1 megapixlar, som tar kort jätte snabbt, och är pytte liten och fin. Dessutom tror jag att de tyckte lite synd om mig för jag fick en kamera väska och ett minneskort på 2GB som låg extra i paketet. Jag tror inte det skulle ingå, det har inte stått nåt om det innan iallafall. Gissa om jag blev glad!

Sen var det en kanon grej til som hände i tisdags men det får jag ta en annan dag, trött i fingern nu ;)

Kram!

2 kommentarer:

  1. Trött i fingern??? Ja, skriver du bara med ett finger så förstår jag att det måste vara tufft.:) Vi väntar med spänning på vad som hände i tisdags......:)

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. ja, oftast blir det med en finger. Moderna jag..

    SvaraRadera