onsdag 28 april 2010

Vilken upplevelse!

Efter att ha suttit en timme i bilkö utanför Linköpning pga en olycka var jag och Lotta säkra på att vi skulle komma för sent till Tema dagen. Men vi lyckades minsann komma dit 2 minuter innan det började, det kallas timing :)

Det var en mycket lärorik dag med många "vad var det jag sa" grejer. Massor med bekräftelse
att vi faktiskt gör rätt med våra hundar.

Vi började med föreläsning om varg-hund. Likheter från arvet och det som faktiskt avlats bort. Ledarskap i flocken var mycket intressant, och hur de beter sig mot valpar tex. Vi fick reda på att det är väldigt hög tolerans mot valparan i flocken, alltså inget nackskinnsnyp när de inte lyder.. De har stor respekt för varandra, ingen som trampar på den andra när den sover tex. Inte som här hemma då, där de går och lägger sig ovan på den andra.

När vi hört allt detta intressanta var det dags för middag - roadkill. Nä, snitzel med stekt potatis. Och när vi satt och åt var alla ganska pirriga, för när vi var färdiga skulle vi få träffa vargarna!




Vår kurs ledare ylar i hägnet så alla vargar kommer fram..


9 stycken pojkar var dom.



Monica går fram först.



Karoline och okänd snubbe kelar med en riktig gosegris.
Detta var en otroligt stor upplevelse, och det är något jag rekommenderar alla att åka på. Det slås hål på en hel del myter, och att få umgås med vargarna. Ja. STORT!
Det var så mycket information, och en dag när jag inte är alldeles lullig i huvudet ska jag försöka berätta bättre.
Åhhh, vilken dag. Tack Monica för att jag fick följa med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar