söndag 4 april 2010

Påsk helg - Blåst!

Nämen guuud vad jag är trött! En morgon till sen ska jag minsann sova tills jag vaknar av mig själv på tisdag.

Måndag betyder hundkurs. Och imorgon ska lilla Vera få följa med har jag bestämt. Hon har ju löpt nu ett tag så jag har inte velat ta med henne och störa de andra hundarna. Så nu är hon ju nästan grön igen. Är hon jobbig får hon inte va med. Snällt va?!

Mot förmodan har jag bara haft två riktiga idioter som handlat i helgen. Ett par (uppifrån ;)) som tyckte de hade företräde och gick bara in i kön. Ja, mitt i, har två kunder i kö och de går in mellan dessa två varpå jag frågar om ni fick gå före eller? Och de svarar ja. När jag frågar kunden som nu kom på tredje plats hade de inte frågat. Nonchalant, stavning?

Sen hade jag en gammal man som skulle köpa nya batterier till sin mobiltelefon. Snäll som jag är ville jag inte sälja några till honom för man laddar ju en sån. Då kom han på att det var en sån man har i trädgården. Trådlös, undrar jag? Jo det var det ju. Jag säger samma sak, du måste ha en laddare till en sån, det är ju det som gör att den får mottagning osv.. Nä nån laddare hade han inte och den hade inte fungerat (i sommar stugan) på hela vintern och jag får förklara att det kanske är anledningen? Det blir liksom ingen mottagning av nya batterier. Jag fick sälja en tidning till honom istället. Måste vara jobbigt att bli gammal om man dessutom har tummen mitt i näven.

Jo, såhär kul helg har jag haft, vad har ni gjort?

1 kommentar:

  1. Mmmm,,,den var lika kul här,,,jobb,jobb,jobb, men med bra arbetskamrater och kolleger runt sig så försvinner bara tiden och så var påskhelgen över också har man ju sluppit alla släktkalas med en massa mat som man bara proppar is isg och mår pyton av senare,,,,Kramis

    SvaraRadera