torsdag 8 april 2010

On monday morning.

Igår ringde de från herr mårtenssons bil. På måndag ska jag infinna mig i verkstaden med Rubbade Runar tidigt på morgonen. Närmare bestämt 9:15. Då får jag en låne bil med mig hem, eftersom Runar tydligen behöver en hel renovering. Undrar om jag får en lika fet låne bil denna gång? Opel Vectra. Det enda jag gillade med den var att det var en manuell växellåda i den, saknar det där bus köret lite. Hur kul är det att köra fort i kurvorna med en automatare liksom. Inte. Nästa bil blir absolut inte en aut.
Nu hoppas jag att Runar blir hel och vibrator fri. Det är liksom på tiden..

Imorgon fyller Putte på jobbet 30år. Och jag skulle vilja busa med honom. Jag skulle kunna slå in hans bil i toapapper. Om jag gör en rosett på taket blir det ju lite som en present. Då kan han ju inte bli arg? Men om han blir arg känner jag ju mig förbaskat dum när jag får linda ut bilen igen.
Jag har redan sprejat hans bil i gröna serpentiner så det är gammalt. Bjuda på en kopp kaffe med salt i kanske? Eller köra lite hederlig skrämsel teknik? Förslag?

Nån?

1 kommentar:

  1. Jag har ett litet förslag, men det kan vara dumt att säg här?
    FB:ar dig.
    Kram

    SvaraRadera