lördag 17 april 2010

Musfällan.

Jag måste bara få berätta det här!

Igår när hundarna var ute på morgonkiss i trädgården (såklart var inte jag hemma, Mogge skötte den delen) så spetsar plötsligt Troja öronen och springer ner mot träden som finns i utkanten på trädgården. Luktar lite i marken och börjar gräva som en tok.
Vera undrar vad hon sysslar med och sätter sig en liten bit ifrån. Troja gräver mer och mer, och det börjar flyga saker i luften. Bara sådär fångar Vera en av sakerna som kommer flygande, och sitter förvånat kvar. Sen kom hon på vad det var hon fångat.... En MUS!

Trojas min skulle fastnat på kort, och ni sak veta att min feta, slöa lilla Bulldog var riktigt stolt. Den här tänkte hon inte släppa i första taget .....

3 kommentarer:

  1. Då va hon en duktig vovve ja.:) Käka hon upp den?

    Kram Kristina

    SvaraRadera
  2. Nejdå, hon var bara stolt och bar på den länge. Tom när hon kissade :)
    Morgan hade visst lite problem att få henne att släppa, jag har ju inte berättat hur jag gör..

    Kram

    SvaraRadera
  3. Fan va coolt! Tänk att få fånga en mus som flugit genom luften!!! Jag hade förvisso tyckt väldigt synd om musstackarn men Levis tror jag hade gett vad som helst för att få döda nåt litet och gulligt. *vill också ha trädgård*

    SvaraRadera